Counter-Strike: Global Offensive Semi-pro

Tidsplan

Fredag

  • 19:10 - 20:25 - Gruppe kamp 1
  • 20:30 - 21:45 - Gruppe kamp 2
  • 21:50 - 23:10 - Gruppe kamp 3
  • 23:15 - 23:30 - Pause - Admins laver seedings
  • 23:35 - 00:50 - 1. runde af playoff
  • 00:55 - 02:10 - 2. runde af playoff

Lørdag

  • 10:00 - 11:15 - 3. runde af playoff
  • 11:20 - 12:35 - 4. runde af playoff
  • 12:40 - 13:55 - 5. runde af playoff
  • 14:00 - 15:15 - 6. runde af playoff
  • 15:20 - 16:35 - 7. runde af playoff
  • 16:40 - 17:55 - 8. runde af playoff
  • 18:00 - 19:15 - 9. runde af playoff
  • 19:20 - 20:35 - 10. runde af playoff
  • 20:45 - 00:30 - Semi-finaler
  • 00:40 - 04:25 - Finale

Format

Gruppespil + Double Elimination:

Der bliver lavet grupper med 4 hold i hver, de 2 bedste fra hver gruppe går videre.

Regler

  • Admins har altid det sidste ord i enhver tvivl situation.
  • Hvis man har behov for en længere pause skal man henvende sig til Admins for at høre om der er tid til det.
  • Admins forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt at lave ændringer uden varsel.
  • Man kontakter Admins enten ved henvendelse ved adminbordet eller på Discord.gg/ggw.
  • Hvert hold skal indlevere oplysninger om holdkaptajn/træner sammen med et Discord ID på vedkommende.
  • Det er spillernes ansvar at holde øje med Discord da det er Admins primære kommunikationsplatform. 
  • Arrangørerne/Admins forbeholder sig retten til at ændre enhver regel på ethvert givent tidspunkt før eller under en turnering, hvis det skønnes nødvendigt. Dette inkludere også ændringer på format i tilfælde af at tidsplanen bliver rykket med mere end hvad der realistisk kan lade sig gøre at færdiggøre turneringen indenfor den givne tidsramme Geeks Gone Wild har til rådighed.
  • Vi forventer at alle spillere opfører sig professionelt og med en sportsånd på alle tidspunkter i turneringen.
  • Enhver form for flame vil blive straffet med en advarsel
  • Der kan blive uddelt flere advarsler på samme tid.
  • Advarslerne gælder hele turneringen.
  • Ved 3. advarsel bliver man diskvalificeret.
  • Al chat på serveren er tilladt, men kun i god tone.
  • Nedgørelse af spillere på chatten betragtes som usportslig optræden og bliver straffet med en advarsel.
  • Dårlig og/eller voldsom opførsel kan straffes med følgende:
    • Advarsel
    • 3 strafrunder
  • Holdet der modtager straffen skal lade sig blive skudt af det andet hold. Det andet hold må kun rifler eller håndpistoler. Ingen kniv eller SMG kills.
  • Scripts og anden form snyd/cheats er på ingen måde tilladt. Hvis en spiller opdages i at snyde bliver holdet diskvalificeret.
  • Hvert hold har mulighed for at tage timeouts 4 gange i løbet af et map. En timeout varer 30 sekunder.
  • Man ikke tage 2 timeouts efter hinanden.
  • Hvis en kamp ender uafgjort går den i overtime. Her skal der spilles forlænget spilletid i form af at hver spiller starter med $10.000 og man spiller MR3 indtil der er fundet en vinder. Det vil sige, hvis en kamp gå i overtime spiller man først til 19 runder. Bliver der heller ikke fundet en vinder her, altså den ender 18-18, så spiller man først til 22 runder. Dette bliver man ved med indtil der er fundet en vinder.
  • Hvert hold må gerne have en træner tilknyttet.
  • Træneren må kommunikere mens der er freezetime, altså tiden der kører inden selve runden starter.
  • Træneren må kommunikere mens der skiftes side.
  • Træneren må kommunikere i pausen mellem ordinær og overtime.
  • Træneren må kommunikere mens der skiftes side i overtime.
  • Det er ikke tilladt for nogen af holdene at kommunikere mens der bliver løst tekniske problemer. Brud på dette medfører straf i form af enten advarsel eller 3 strafrunder. Det er op til Admins at vurdere dette.
  • Man er som spiller forpligtet til at optage demoer af samtlige kampe man spiller.
  • Man optager ved at gå ind i console og skriver record <indsæt navn på demo>
    • Eksempel: record ggw gruppekamp 1
  • Man stopper en demo ved at skrive stop record.
  • For at se en optaget demo skal gå ind i console og skrive playdemo <indsæt navn på demo>
    • Eksempel: playdemo ggw gruppekamp 1
  • Hvis man oplever lag på en server skal Admins underrettes, herefter vil de forsøge at finde og løse fejlen. Typisk vil man blot få udleveret en ny IP til en server.
  • Hvis problemet ligger hos spillerens maskine er Admins ikke forpligtet til at afhjælpe problemet.
  • I tilfælde af disconnection eller crash hos en spiller er det spilleren eget ansvar connecte til spillet igen. Har man ikke mulighed for at komme på serveren igen må resten af kampen spilles 5v4.

 

  • Har man som spiller modtaget et VAC ban indenfor 2 år (730 dage) bliver man som spiller udelukket fra at deltage i turneringen.
  • Sker dette inden turneringsstart har holdet den resterende tid til turneringen starter til at finde en ny spiller.
  • Hvis dette først opdages efter at man er gået i gang med turneringen vil hele holdet blive diskvalificeret.

 

  • Når man skal veto ved BO1 kampe benyttes 2-3 ban systemet.
    • Det foregår ved at bedste seedet/førstnævnte hold banner 2 maps, herefter banner det andet hold 3 maps, og til sidst vælger det første hold så hvilket map der skal spilles på.
    • Eksempel: 
    • Hold A banner 2 maps - Cache og Dust2
    • Hold B banner 3 maps - Inferno, Mirage, og Nuke
    • Hold A vælger så mellem Overpass og Train
  • Ved BO3 kampe banner og picker man skiftevis.
    • Eksempel:
    • Hold A banner Cache
    • Hold B banner Dust2
    • Hold A vælger Inferno
    • Hold B vælger Mirage
    • Hold A banner Nuke
    • Hold B banner Overpass
    • Train bliver i dette tilfælde deciders map.
  • Map pool
    • de_cache
    • de_dust2
    • de_inferno
    • de_mirage
    • de_nuke
    • de_overpass
    • de_train
  • Serverne sættes op med esl5on5 reglerne
  • Der bruges 128-tick servere.

Seneste nyheder




Links

Kontakt

C. H. Ryders Vej 24,
9210 Aalborg, Danmark